IMG 20191129 Kecske Kupa1IMG 20191129 Kecske Kupa2A MATEGYE Alapítvány negyedik éve rendezi meg ezt a rendhagyó szabályrendszerrel rendelkező ingyenes matematikaversenyt 5-10. évfolyamos diákoknak. Iskolánk ebben az évben vett részt először ezen a versenyen úgy, hogy a megyei szervező feladatokat is mi bonyolítottuk le. 6 iskola 40 négy fős csapata mérte össze tudását péntek délután másfél órában iskolánk tornatermében.

A verseny lényege a gyorsaság és a taktika volt; sok a feladat, ezért a sikerhez minden csapattagnak keményen dolgoznia kellett. Szaladtak a gyerekek, csapatban dolgoztak, stratégiákat építettek fel, gyors döntéseket hoztak. Ez egy valódi csapatverseny volt!

Az eredmények - évfolyamonként elkülönítve- kivetítőkön azonnal látszottak , így rögtön visszajelzést kaptak a tanulók a verseny aktuális állásáról. A mostani és a tavaszi második forduló összesített eredménye dönti majd el, hogy melyik csapat jut a kecskeméti döntőbe. Igen jó hangulatban, nagy pörgéssel telt el a délután, különösen az utolsó perc volt izgalmas! Nagyon jó érzés volt látni a sok együtt gondolkodó diákot. A remek hangulatról tanúskodnak képeink is J

Ízelítőként a nem mindennapi szabályok:

A versenyen a matematikai feladatokat négy témába sorolták (ezekhez különböző színek tartoznak), témánként 8 feladatot lehet megoldani. Mindegyik feladat megoldása egy pozitív egész szám. A csapatoknak csak ezt a számot kell megadni, a feladatok megoldását nem kell indokolni. A verseny kezdetén a csapatok a négy (különböző színű lapon lévő) téma első feladatait kapják meg. Amennyiben a csapat tagjai egy feladatot megoldottak, akkor az egyik csapattag a csapat QR-kódjával és a megoldással odaszalad ahhoz a zsűrihez, amilyen színű lapon van a megoldásuk. Itt először a csapat QR-kódját kell leolvastatni, majd a megoldást beíratni az okostelefonba, tabletbe. Ha a feladat megoldása megegyezik a zsűrinél lévő megoldással, akkor a csapat megkapja a feladatra járó pontot, és utána a zsűri mellett lévő asztalnál megkapja ennek a témának a következő feladatát. A témák egymást követő feladatai nehezednek, ennek megfelelően a nagyobb sorszámú feladatokkal több pontot lehet elérni. Ha a bemutatott feladat megoldása nem azonos a zsűrinél lévő megoldással, akkor a csapat a megoldásra −1 pontot kap. Ebben az esetben a csapat a feladatot újra megoldhatja vagy elpasszolhatja. Ha az újra megoldást választják, akkor nem kaphatnak új feladatot. Ha a passzolást választják, akkor erre a feladatra az addig szerzett negatív pontszámot kapják, és kérhetik a téma következő feladatát. Egy feladatra legfeljebb hat választ lehet adni, a hatodik rossz válasz után a csapat −6 pontot kap, és megkapja a következő feladatot. „Csavar”: a versenyen vannak olyan feladatok, amelyeknek nem a helyes megoldása van a zsűrinél. (Ezek száma legfeljebb 4 lehet.) Erre a csapatoknak kell rájönni. Az ilyen feladatokat minél előbb célszerű elpasszolni, mert különben nagyon sokszor kaphat a csapat –1 pontot.

Tanev rendje

etlap

tanulas

opensensemap

www.edupress.hu

A csatorna nem található.