2021.szeptember 13-án, hétfő reggel már mindenki izgatottan várta az első háromnapos kirándulásunkat. Amikor a buszra felszálltunk, valamennyien a legjobb helyeket keresve (kinek mi a legjobb;-)) vártuk, hogy megkezdődjön a másfél órás útunk a Balaton-Felvidékre.

Túránk első helyszíne a Fenékpusztán lévő Madármentő és Madárgyűrűző Állomás volt. Itt két csoportra osztódtunk. Amíg az egyik csapat megnézte a madárgyűrűzést, addig a másik csoport tanulhatott az íjászatról és ki is próbálhatta azt. A madárgyűrűzés nagyon érdekes volt. Amikor meggyűrűztek egy madarat, utána párosával elengedhettük őket. Voltak nádiposzáták és más kisebb madarak is. Az íjászat nagyon izgalmas volt. Először bemutatták az íjászathoz szükséges eszközöket, íjat, nyilat, tegezt. Utána, aki szeretett volna, lőhetett is. Az ügyesebbek egy kép közepébe is beletaláltak. Később közösen megnéztük a sérült madarakat, akik között volt például egy emu is! Nagyon aranyos volt. A két program alatt, aki szeretett volna, mehetett kenuzni. Szerintem a legjobban ennek örültünk. Az egy kihagyhatatlan élmény volt. J Ahogy kiértünk a kenuval a nádasból, fantasztikus látvány tárunk a szemeink elé, például látszott egész Keszthely.

Az első nap délutánján még ellátogattunk egy majorságba Salföldön, ahol magyar állatfajtákat mutattak be. Láttunk lovakat, szarvasmarhákat, kutyákat, sőt még szamarakat is. Rengeteg időt töltöttünk az állatsimogatóban, ahol kecskék, juhok és nyulak vártak a friss fűre és az ölelgetésre. Egy kis idő még a játszótérre is jutott, valamint tudtunk emléktárgyakat vásárolni, például szerencsepatkót.

A nap végén kifáradva érkeztünk meg az Ifjúsági Táborba Pálkövére, ahol a szállásunk volt. Itt egy jó vacsora után összeültünk és sokat beszélgettünk az este folyamán, mások fociztak vagy röpiztek.

A második napot Tihanyban töltöttük, ahol sokat tudtuk fotózni a gyönyörű tájat és még a visszhangunkat is hallottuk. Az Apátságnál filmvetítés volt a bencés szerzetesek életéről, majd megnéztük az Apátság csodás épületét belülről is. Láthattuk I.András király sírhelyét, majd az interaktív játékokat is kipróbálhattuk. Ezután ebédeltünk egy jót egy helyi étteremben. Kis pihenést követően ellátogattunk a Belső-tóhoz, ahol először számot adhattunk az elmúlt napon megszerzett ismereteinkről, aztán ürgéket próbáltunk fogni, sajnos nem sok sikerrel, mert nagyon gyorsak voltak. Ezek után felsétáltunk az Aranyház gejzírkúphoz, ahol gyönyörű panoráma tárult elénk.

Kirándulásunk utolsó napján az első úti célunk a Kopasz-hegy volt. Az ösvény elég meredek volt, de sikerült feljutnunk a hegy tetejére. Csodás kilátás volt innen a tanúhegyekre és a Balatonra. Lefelé lávaköveket is tudtunk gyűjteni.

Utolsó programként a Nyirádon lévő bauxitbányához látogattunk el. Itt aztán tényleg minden vörös volt! Itt a nap fényében megcsillanó gipszkristályokat gyűjtöttünk.

Szerintem mindenki nagyon jól érezte magát és alig várjuk a legközelebbi kirándulást!

Kovács Kata – 6.c

Tanev rendje

etlap

tanulas

opensensemap

www.edupress.hu

A csatorna nem található.